Τις μελέτες κάνει η Mercedes-Benz για να ετοιμάζει ένα αεροδυναμικό πίσω τμήμα φόρτωσης για τα φορτηγά – trailer. Στόχος του να επιτρέπει να μειώνεται η αντίσταση του ανέμου κατά 20% και των semitrailer τρακτόρων κατά 5%.

Το νέο “aero trailer” αναπτύχθηκε από τη Mercedes-Benz σε συνεργασία με το τμήμα Commercial Vehicle Design.

Για το concept οι σχεδιαστές εφήρμοσαν τις ίδιες αρχές με το νέο τους φορτηγό της σειράς Actros, κάτι που σημαίνει 12-15% βελτιωμένη αεροδυναμική σε αρχικό στάδιο.

Το trailer έχει ένα αριθμό εξωτερικών βελτιώσεων που επιτρέπουν συνολικά ένα 18% αύξησης σε αεροδυναμική αποδοτικότητα.

Το μπροστινό σύστημα με τον αεροδυναμικό ‘φράχτη’ μπορεί και καλύπτει την απόσταση από τη μονάδα του τράκτορα και έχουμε και 1% μείωση σε αεροδυναμική αντίσταση.

Διαφορές στη σχεδίαση και των πλαϊνών πάνελ ενώ ειδικό άνοιγμα στο πίσω μέρος διώχνει τον αέρα στην κατεύθυνση του πίσω διαχύτη – diffuser, και έχουμε άλλο ένα 8% βελτίωση.

Αυτός ο διαχύτης έχει σχήμα παραλληλόγραμου στο πίσω μέρος και μαζί με κατασκευές στο κάτω μέρος έχουμε ένα ακόμη 1 με 2% βελτίωση.

Στο πίσω μέρος 400 χιλιοστών επιφάνεια βοηθά να μειωθεί ακόμη η αντίσταση ενώ ενσωματώνει και το σύστημα φόρτωσης για συνολικό όφελος 7%.

Συνολικά το “aero trailer” της εταιρίας μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση όλου του semitrailer τράκτορα κατά 18%. Όπως σημειώνει η Mercedes-Benz σε πραγματικές συνθήκες κίνησης σε οδικό δίκτυο έχουμε 5% μείωση στην κατανάλωση.

Παρά τις αεροδυναμικές αλλαγές το μήκος πάντως παραμένει ίδιο στα 13.6 μέτρα και συνολικό ύψος 4 μέτρα.

Αυτό το aero trailer είναι η ναυαρχίδα της μελέτης “Truck and Trailer 7plus” της Mercedes-Benz που έχει στόχο μια “ολιστική” αντιμετώπιση τράκτορα και τρέιλερ με μειώσεις CO2 και οικονομία.

Η εταιρία παρουσίασε τις ιδέες της στο “Trailer 2011” show, 25 με 29 Νοεμβρίου στο Kortrijk του Βελγίου.