Τα σχέδια για την ανάπτυξη της τεχνολογίας ετοίμασε η Mitsubishi Heavy Industries (MHI) μαζί με την εταιρία μεταφορών Nippon Yusen Kaisha (NYK) πριν έναν χρόνο. Ο στόχος; να ετοιμαστεί ένα σύστημα που θα μειώνει την τριβή ανάμεσα στο κάτω μέρος ενός πλοίου και το θαλασσινό νερό. Και όλα αυτά με ένα στρώμα από… φούσκες!

Η MHI μαζί με τη Mitsubishi Air Lubrication System (MALS) δημιούργησαν μια πρωτότυπη σχεδίαση για ένα πλοίο για κοντέϊνερ που θα παράγει λιγότερο CO2 κατά 35% σε σχέση με συμβατικά πλοία του τύπου.

Επιπλέον για να επιβεβαιωθεί η μείωση του διοξειδίου του άνθρακα που πετυχαίνει το MALS, η εταιρία MHI εγκατέστησε το καινοτόμο σύστημα στο “YAMATAI,” ένα φορτηγό πλοίο που λειτουργεί θυγατρική της NYK.

Είναι η πρώτη εγκατάσταση ενός συστήματος που έχει σαν στόχο να μειώσει την πίεση και στη συνέχεια και την ποσότητα του ηλεκτρισμού που απαιτείται από ένα σύστημε που θα φυσά αέρα στο κάτω μέρος του σκάφους επιπλέον το επίπεδο κάτω μέρος επιδρά θεαματικά καλά στο κάτω μέρος.

Με το σύστημα MHI αναμένεται να υπάρχει μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 10% στο σκάφος YAMATAI. Αναμένεται και η δεύτερη εφαρμογή του ενώ ετοιμάζεται και ένα εντελώς νέο σκάφος, το “MALS-14000CS,” ένα σκάφος με μέγεθος 14,000 TEU (twenty-foot equivalent) για container.

Είναι της σχεδιάσης με την ονομασία Panamax και έχει ονομαστεί έτσι καθώς είναι σκάφη που μπορούν να ταξιδέψουν μέσα από τη διώρυγα του Παναμά μετά την ολοκλήρωση της διαπλάτυνσης της το 2014 – μήκος 366 μέτρα, πλάτος 48.8 μέτρα.

Όπως το YAMATAI, η MHI αναμένειο το MALS-14000CS να έχει κατά 10% λιγότερες εκπομπές CO2 με το MALS ενώ συνολικά με όλες της σχεδιαστικές αλλαγές η MHI αναμένει 35% λιγότερες εκπομπές αερίων – ηλεκτρονικής διαχείρισης κινητήρες πετρελαίου, χρήση του ζεστού νερού κ.α.

Το Wired δε, αναφέρειπως η πολυεθνική Archer Daniels Midland έχει ήδη παραγγείλει τρία μεταφορικά – three dry bulk carriers, με το MALS.