Θα μας… στείλουν και έναν στο σπίτι;! Η Lockheed Martin μόλις παρουσίασε το προϊόν που ανέπτυξε για χρήσεις πιο ‘εύκολες’ κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης των…

…πιλότων του F-35 που, να θυμίσουμε, ΔΕΝ έχει διθέσια εκπαιδευτική έκδοση. Με πολύ μειωμένο hardware ο F-35 Mission Rehearsal Trainer Lightning Integrated Training Environment, ή αλλιώς MRT LITE, είναι ένας simulator που μόλις παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ και στο συνέδριο Interservice/Industry Training, Simulation and Education.

Χρειάστηκαν 18 έρευνας και επιδείξεων με χώρες που διαθέτουν το F-35 είπε ο κ.Erik Etz, senior manager of new business, strategy and road maps της εταιρίας σε δημοσιογράφους προχθές και σε αντίθεση με τον F-35 Full Mission Simulator, ένα θόλο με 360 μοίρες εικόνα και πλήρη εμπειρία cockpit που έχει παραδοθεί ήδη δε 100 τεμάχια, ο MRT LITE μοιάζει… σπιτικός!

Η εταιρία λέει πως τρέχει το ίδιο software με 90% λιγότερο hardware, κάτι που σημαίνει πως οκτώ MRT LITE θα ‘χωρούσαν’ εκεί όπου θα τοποθετούνταν ένας full mission προσομειωτής.

Η έκδοση LITE έχει 3 οθόνες “but there’s a need for more capacity at a number of those [global training] sites. So based on that need, we decided to go ahead and embark some internal investments to shrink the footprint associated with the full-mission sim and created a device, a family of devices, that will provide capacity at fixed sites,” είπε ο κ.Etz.

Αν και λείπουν μερικοί διακόπτες και μερικά interface που είναι απαραίτητα μόνο για καταστάσεις ανάγκης, ο κ.Etz, πρώην πιλότος του Αμερικανικού Ναυτικού, είπε πως η… μικρή έκδοση καλύπτει το 75% του F-35 mission set του μαχητικού μαζί με τα “beyond-visual-range” καθήκοντα ενός μαχητικού 5ης Γενιάς.

“Basically, our customers are asking for something portable, something affordable and something that’s got a smaller footprint. So this option really supplies that to them, all of it,” είπε ο κ.Raashi Quattlebaum, αντιπρόεδρος για τα F-35 training and logistics, ενώ το μηχάνημα είναι modular και μπορεί να ‘κοπεί’ σε τμήματα και να συναρμολογηθεί ξανά σε λίγες ώρες.

Έτσι μπορεί να μετακινηθεί και να τοποθετηθεί σε trailer, σε αεροδρόμια και λιμάνια on demand, ή ακόμη και πάνω σε αεροπλανοφόρα.