Είναι από τα σημαντικότερα ζητήματα για εκατομμύρια – ή και δισεκατομμύρια, νοικοκυριά στην Ασία, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική.

Νερό. Καθαρό νερό.

Αν και το φυσιολογικό και επιθυμητό είναι να παραδίδεται στις κοινότητες μέσα από έναν δημόσιο οργανισμό και ένα σύστημα σωληνώσεων όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του δυτικού κόσμου, δεν είναι πάντα έτσι. Οικογένειες μένουν χωρίς νερό συχνά κάτι που θέλει να λύσει το NextDrop.

Το σύστημα NextDrop σχεδιάστηκε από μια ομάδα πτυχιακών φοιτητών στα πανεπιστήμια Stanford και Berkeley και ξεκίνησε να δουλεύει στην περιοχή Hubli της Ινδίας πέρυσι με μια χορηγία από το ίδρυμα Gates Foundation όπως λέει το MobileActive.org.

Για να επικοινωνήσουν με τους κατοίκους και με θέμα το πότε θα είναι διαθέσιμο το νερό, οι τεχνικοί του NextDrop έχουν προς χρήση ένα διαδραστικό σύστημα ανταπόκρισης στη φωνή.

Η NextDrop στη συνέχεια στέλνει μηνύματα σε κατοίκους της περιοχής πως το έρχεται νερό 30 – 60 λεπτά πριν αυτό φτάσει και στέλνονται και μηνύματα σε μηχανικούς με live δεδομένα για τη ροή του νερού που παραδίδεται.

Γίνεται και τυχαία επικοινωνία με τους κατοίκους για να επιβεβαιωθεί η αξιοπιστία των μηχανικών. Αν υπάρχει διαφορά στην πληροφόρηση και την πραγματικότητα, αυτοί ενημερώνονται.

Σύμφωνα με το mobileactive.org, αρχικά στο σχέδιο πιλότος στην περιοχή Hubli χρησιμοποιούνται 180 οικογένειες και το NextDrop θα επεκτείνει την πληροφόρηση σε 1000 νοικοκυριά φέτος.