… μεταξύ άλλων.

Καθώς η παραγωγή στο πρόγραμμα των F-22 φτάνει στο τέλος της, πρέπει να βρεθεί τεχνική λύση σε ένα μεγάλο πρόβλημα που ουσιαστικά καθήλωσε τα μαχητικά F-22 Raptor. Ο λόγος ήταν πως εμφανίζονταν συμπτώματα υποξίας σε πιλότους. Έτσι η Lockheed Martin είχε αεροσκάφη που δεν παρέδωσε καν.

Σε προσπάθεια να βρεθεί λύση στο πρόβλημα μια ιδέα ήταν πως μέσα στα σκάφη έφτανε περισσότερο CO2 όσο ήταν σε υπόστεγο και έτσι δόθηκε εντολή για να γίνεται εκκίνηση έξω και να χρησιμοποιείται επιπλέον φίλτρο. Οι δε πιλότοι φορούν και ειδικό μηχάνημα – pulse oximeter, όταν πετούν.

Τώρα η Lockheed πήρε επιπλέον χρηματοδότηση αξίας $24 εκατομμυρίων για να βρει το πρόβλημα (και να διορθώσει το σύστημα για το οξυγόνο με την ονομασία OBOGS) σύμφωνα με το Defense News. Το συμβόλαιο λέει:

[Lockheed Martin] is being awarded a $24,363,993 cost-plus-fixed-fee contract modification for the F-22 Program to provide sustaining engineering and depot partnering task associated with non-destructive inspection organic capability, hypoxia root cause analysis, titanium crack growth, site activation, slider seals, and radar cross section turntable.

Ουσιαστικά έχουμε μια πολύ… άκομψη στιγμή για τα πιο εξελιγμένα μαχητικά στον κόσμο, τα F-22, που έμειναν για μήνες στο έδαφος ενώ και οι πιλότοι των Raptor είχαν αρχίσει να διαμαρτύρονται για την έλλειψη εξάσκησης στα F-22 χωρίς να έχει λυθεί το πρόβλημα ακόμη και μετά τις νέες οδηγίες.